Czy białko lepiej pić przed treningiem czy też po treningu?

Bez dwóch zdań koktajle białkowe są bardzo cennym źródłem białka. Zapotrzebowanie na tenże składnik jest zwiększone jeśli chodzi o osoby intensywnie trenujące z uwagi na nasilone kataboliczne procesy podczas wysiłku długotrwałego. Kiedy spożywać najlepiej białkowe koktajle? Białko przed treningiem czy po? Jaka jest poprawna odpowiedź?

Wciąż dręczące nas pytanie

Białkowe koktajle cieszą się naprawdę sporą popularnością wśród sportowców. Ich podstawą są oczywiście produkty niezwykle bogate w białko, takie jak mleko, mleczne przetwory czy też kupne białkowe odżywki. Dodatkiem do białkowych koktajli po treningu mogą być także produkty zbożowe lub też warzywa. Taki skład sprawia nic innego jak to, że koktajle są niezwykle cennym źródłem nie tylko samego białka, ale także witamin, węglowodanów oraz mineralnych składników mających wpływ korzystny na organizmy sportowców.

Wiele osób zadaje sobie pytanie – białko przed treningiem czy po? Białko, którego źródłem są białkowe koktajle, odgrywa rolę istotną w odpowiedzi na fizyczny wysiłek. Jest to niezbędne do naprawy tkanek uszkodzonych podczas treningu oraz także budowy nowych, w tym między innymi mięśniowej tkanki. W czasie wysiłku fizycznego długotrwałego dochodzi do wzrostu katabolizmu ustrojowych białek. Zatem, aby móc pokryć straty białka wywołane fizyczną aktywnością, zaleca się je spożywać bezpośrednio po fizycznym wysiłku, najlepiej do trzydziestu minut po treningu, najpóźniej do dwóch godzin. Tenże czas to tak zwane okno anaboliczne, czyli okres, w którym organizm bezpośrednio jest w stanie najefektywniej przyswoić w trakcie wysiłku utracone składniki odżywcze.
Zalecamy, aby po treningu wytrzymałościowym bezpośrednio spożyć od dziesięciu do dwudziestu gramów białka. Przyczyni się to do naprawy tkanki mięśniowej oraz zwiększy nam adaptację do kolejnego treningu. Natomiast sportowcy, którzy trenują dyscypliny siłowe spożyć powinni od dwudziestu do czterdziestu gramów białka bezpośrednio po zakończeniu ćwiczeń. Pozwoli to na wzrost, regenerację oraz utrzymanie mięśniowej tkanki. Ponadto sam dodatek węglowodanów do białkowych koktajlów przyspieszy odbudowy glikogenu oraz białek w mięśniach czy też przyspieszy regenerację organizmu.
Źródło informacji https://www.maksimumformy.pl/
Dieta Sport

Nowy komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poprzednie
Daj sobie pomóc – psychoterapeuta Poznań
Next reading
Co powinniśmy wiedzieć o terminie porodu?